tisdag 17 juni 2008

Glad?

Känner mig ganska glad idag. Undrar när jag skrev det sist... Vet inte varför, har massor att göra och ännu mer att tänka på, men jag klagar inte, önskar det hände oftare. Va verkligen bra för mig att vara på Gotland, tänkte inte på det när jag var där men jag var inte så trött där, här hemma är jag alltid trött. Var nog bra på alla sätt att jag kom iväg dit, fast jag måste ju säga att jag längtar tillbaka lite. Hoppas verkligen det inte var sista gången jag var där även om jag nog aldrig kommer vara med på någon mer utgrävning. Lite jobbigt bara att folk verkar tro att jag ska fortsätta med arkeologi, det funkar inte praktiskt på något sätt och dessutom vill jag ha ett jobb i framtiden, det finns nästan inga jobb som arkeolog, sen tror vissa att jag kan jobba med det efter bara ett år, vet inte om man ska skratta eller gråta när man hör det. Hur som helst läste jag det här året för att ha något att göra medan jag funderade på hur jag ska göra med allt. Allra helst skulle jag vilja jobba i höst och försöka spara ihop pengar till en resa, har ju en drömresa. Men jag har ju som jag tidigare skrivit ingen att åka med och då känns det lite meningslöst.

Inga kommentarer: