måndag 26 september 2011

Shoppat massor i helgen

Det har blivit mycket shopping de senaste dagarna :) Det blev faktiskt en del till mig också :) Behövde en hel till till badrumsskåpet.


Det enda av detta som inte var planerat var body lotion. Jag har redan en men blev så nyfiken på den här. Torrschampo finns alltid hemma eftersom mitt hår är helt hopplöst. Även min lilla hårspray var slut, en sådan finns alltid i handväskan :) Mascara köper jag ny var tredje månad eftersom det samlas mycket bakterier i den, vanligtvis köper jag billig mascara för att kunna byta ut den ofta men hade bra erbjudanden på Kicks nu. Ögonskuggan har jag varit sugen på ett tag. Sminket kommer från IsaDora. Jag köper deras smink eftersom det är inplastat. Som vissa vet jobbade jag ett par månader för några år sedan med att åka runt i butiker och plocka upp smink, då såg jag vad folk gjorde med sminket och hur snuskigt det var i hyllorna. Man ska inte tro att folk bara testar produkterna som det står "test" på.

I lördags var jag på loppis i Skara. Jag blev väldigt imponerad av organisationen av det hela. Det var bara barngrejer och jag var där tidigt eftersom jag ville se om det fanns några bra barnvagnar men det fanns inte vad jag söker. Däremot hittade jag en enkel paraplysulky för 25 kr. Den fick följa med hem eftersom jag börjar få väldigt svårt att bära Elias i babyskyddet/bilbarnstolen till och från bilen. Han är för liten för en sådan egentligen men den ska bara användas för att köra just till och från bilen för att spara min rygg.

Hittade lite kläder också :)

En jättesöt badrock

Till sist hittade jag även ett spjälskydd som vi verkligen behövde eftersom det vi har inte är bra. Har letat efter ett i olika affärer men de kostar mellan 400-600 vilket jag tycker är vansinnigt. Nu köpte jag ett för 5 kr :)

Inga kommentarer: