söndag 4 september 2011

Inte i så dålig form

Komiskt, bara några minuter efter att jag publicerat förra inlägget kom det ett brev om babymassagen :)

I fredags var jag och simmade och jag är inte alls i så dålig form som jag trodde för jag orkade utan problem att simma i 30 minuter utan att stanna. Att sätta ner fötterna så fort det blir grundare är fusk... Hade ingen träningsvärk igår heller :) Jag som inte tränat alls på två år.

Igår va vi och tittade på en lägenhet igen. Vi fastnade för den direkt. Det är en fyra som ligger på markplan med jättestor inglasad balkong och trädgård :) Den va inte topprenoverad utan lite lagom iordninggjord. Det som både är positivt och negativt är att den blir ledig om 1.5 år. Det positiva är att vi förhoppningsvis har bättre ekonomi så vi kan få ett bättre lån, det negativa är ju naturligtvis att vi måste hitta lösningar i den lägenhet vi har för att få plats. Det är ju heller inget som säger att vi får den eftersom det blir budgivning nästa höst men det är bra att ha sett den.
Kollade precis hemnet och i fredags kom det ut två 3:or i Lunden, i olika föreningar men hos samma fastighetsbyrå och det skiljer 275 000 i utgångspris på dem. Visst är den ena något mer renoverad men det känns som en löjlig skillnad.
Antar att jag redan skrivit det men många undrar ju varför vi inte tittar lika mycket på 3:or men det beror på att de flesta är på 72 kvadrat vilket betyder 7 kvadrat större än vad vi har nu.

Inga kommentarer: