onsdag 21 september 2011

Hoppas på en plats

Nu har jag äntligen tagit tag i det där med dagisplats. Man fick ha tre önskemål om placering. Jag valde dagmamma i alla tre fallen och Lunden, Norrmalm och Käpplunda som platser. Dagmamma känns som ett bättre alternativ än dagis eftersom han kommer vara så liten. Annars ryktas det att det eventuellt finns planer på en ur och skur förskola här i Skövde. Det gillar jag. Något annat jag tittat på är Raoul Wallenbergförskolan som precis öppnat, jag gillar deras pedagogik. Får väl se hur petiga dom kommer vara med åldern också, det står att de ska ha fyllt ett år men jag börjar min praktik 16/4, inskolning tar mellan 1-2 veckor och påsken är ju precis där så jag skrev att han behöver börja 2/4 vilket är tre dagar före ettårsdagen. Min praktik håller på tom 1/6 så det är inte många veckor det handlar om att han behöver vara där mycket så ska försöka att inte ha för dåligt samvete. Chansen att jag har något jobb efter de veckorna är ju ganska liten... Får väl skriva in mig som arbetssökande på ams då. Har jag väl skolat in honom vill jag att han fortsätter lite och är jag arbetssökande har han rätt till 15 timmar i veckan.

Känner mig som en zombie för tillfället. Är jättetrött och har haft huvudvärk i flera veckor nu. Elias vaknar varannan eller var tredje timme på nätterna och på dagarna gnäller han så fort jag inte har 100% uppmärksamhet på honom vilket är omöjligt eftersom jag behöver gå på toa och äta mm. Han har börjat trassla jättemycket med maten också, är han inte jättehungrig vägrar han äta så man kan inte ge honom lite i förebyggande syfte. Han kan totalvägra för att en kvart senare gallskrika efter mat. Smakportioner har jag fått ge upp för tillfället. Jag försöker verkligen ha tålamod för att vara konsekvent men nu är jag för trött.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker Wallenberg låter coolt. Dit kommer nog jag söka mig (eller till något liknande) när jag kommer hem till Sverige. :)