måndag 19 september 2011

Förändring på gång

Min blogg kanske kommer se lite konstig ut ett tag eftersom jag istället för att skapa en ny blogg i första hand ska försöka ändra min befintliga. Jag har ju inte så mycket tid för att greja.

Det har varit några ganska tuffa veckor nu eftersom Elias kräver mer än vanligt. Så fort jag lägger ner honom gnäller han först för att sedan övergå till att skrika. Han fick vaccin för att par veckor sedan och han var dålig i tre dagar efter det så då blev han ännu känsligare så allt gick bakåt då. Hans tänder är även besvärliga just nu men den första har äntligen trängt igenom nu.

Det märks att han tycker om när vi är ute så jag försöker gå ut med honom en gång om dagen. Jag försöker få kontakt med andra mammor (mest för min skull om jag ska vara ärlig) men jag har tyvärr upptäckt att det är jättesvårt, det känns som att de inte är intresserade av att prata med andra. Har varit en gång på babymassagen än så länge eftersom det blev inställt förra veckan och den här veckan ska jag även börja gå på en frivillig föräldragrupp på bvc. Har tagit reda på att det finns babycafé här i Skövde två dagar i veckan också så det ska vi besöka någon gång framöver.

Måste snart ta tag i något som jag helst skulle slippa också. Måste ställa Elias i dagiskö. Jag behöver tyvärr en plats redan till våren. Jag ska ju göra min praktik i 7 veckor (tror jag det är) och Mikael kan nog inte vara hemma hela tiden. Han kommer hinna fylla 1 år men jag vill inte alls att han ska vara på dagis så tidigt men jag är lite rädd att det ska hända något med programmet, det är få sökande och därmed små klasser så jag är lite rädd att utbildningen ska försvinna. Därför vill jag göra den där praktiken så att jag är klar med c-kursen.

Inga kommentarer: