söndag 3 juli 2011

Min lilla plutt ger en del merjobb ibland

Har varit på Ekehagen idag eftersom de hade "Vikingaliv". Tyvärr var det ingen höjdarupplevelse. Det var mycket mygg, dålig guidning och Elias spydde ner sig själv, mig och golvet i shoppen. Kan tänka mig att folk som kommer dit utan att känna till något blir fruktansvärt besvikna på den guidningen. Vet inte om det var så bara idag men guidningen innebar enbart besök i Järnåldershuset. Var lite segt att min favorithandväska nu måste saneras också, det är flätade band på den vilka nu är helt nerspydda. Kläder är ju något enklare att tvätta...

Har fått höra att det finns dem som är oroliga för mamma inför dopet eftersom vi ska fira hemma hos mamma och pappa men jag kan lugna alla. Jag har beställt färdig mat som ska ätas kall (exotisk planka), det blir papperstallrikar och plastglas. Tårtor ska jag också köpa färdiga så det enda som ska göras är att brygga kaffe och det tror jag nog att jag och mamma ska klara av. Hon ska inte stressa och det är jag mycket väl medveten om. Vi har ju även valt att inte bjuda så många på dopet, bara närmaste släkten. Städa kan jag göra i förväg eftersom det rummet inte används i vanliga fall.

Inga kommentarer: