torsdag 7 juli 2011

Planeringen är igång

Är hemskt trött hela tiden, tror tyvärr det beror på att jag är hemma nästan hela tiden. Elias vaknar iof 2-3 gånger varje natt fortfarande. Väntar på att han ska närma sig fyra månader så att jag kan köpa en annan ersättning som han förhoppningsvis står sig lite bättre på. Plus att han då kan börja smaka lite på vanlig mat. Han är ju aldrig stilla så han gör av med massor av energi. Han ägnar sina dagar åt att spöa skiten ur diverse mjukisdjur samt sprattla med benen rakt upp.

Jag håller på att planera hans dop lite smått. Jag tycker ju det är kul med dukning och har massor med idéer. Letar också efter något ställe att beställa tårtor, har lite idéer där också. Det största projektet är fortfarande att hitta dopklänningen. Skulle va så kul om Elias kunde döpas i den eftersom jag och brorsan samt mamma och hennes syskon är döpta i den, så den är inköpt gissningsvis någon gång 1947. Jag började leta på vinden hemma hos mamma och pappa för ett par veckor sedan men det va svårt bara att ta sig fram. Huset var färdigbyggt 1935 och det är inte många som flyttat därifrån så det finns MASSOR med grejer på den vinden. Nästan all lådor va förstörda på något sätt också så jag satte igång med projektet att gå igenom och byta lådor. Hade tänkt fortsätta nästa vecka när Mikael har semester och kan ta Elias en vardag. Det börjar ju bli lite bråttom att hitta den eftersom jag måste ha tid på mig att hitta en fin att köpa om den som finns inte kommer fram.

Hoppas verkligen jag får veta hur många som kommer snart också. Jag skrev OSA: snarast på inbjudan och det va väl inte så smart för många har inte hört av sig med ett ja eller nej. Till bröllopet var det iof ett par som inte hörde av sig alls trots att jag visste att inbjudningarna kommit fram. Det tyckte jag var väldigt ofint. Hur lång tid kan det ta att skicka ett sms med ett: "tyvärr, jag kan inte komma." Jag har ju redan beställt mat men visar det sig att 10 personer inte kommer behöver jag ju justera mängden.

Inga kommentarer: