torsdag 28 juli 2011

Några tips till dopet

Hoppas jag fått min lilla plutt att somna nu. Det är lite svårt det där. Man brukar få natta honom två gånger. Efter första gången vaknar han efter ca 30-40 min och gallskriker. Det har varit några ganska besvärliga veckor men det har hänt jättemycket med hans utveckling. Är glad att Mikael haft semester för det hade varit tufft själv. Vi misstänker att det är tänder på väg redan... Elias vill bita i allt och dreglar massor, plus att han helt plötsligt kan börja skrika precis som om det högg till någonstans.

Skrev om att vi skulle titta på ett par hus. Vi tittade på ett av dem, det andra är en lång historia men hur som helst blev det inget eftersom jag tyckte det skulle bli för besvärligt att behöva skjutsa Elias så långt för dagis och skola. För några dagar sedan satte jag upp en lapp i tvättstugan om att vi letar en fyra i samma förening och det är faktiskt någon som rivit loss våra telefonnummer, hoppas det kan ge något.

Många har frågat vad Elias önskar sig i doppresent. Tyvärr har vi inte haft något bra svar. Har funderat på att någon minnessak skulle va kul, leksaker, kläder mm står ju sig inte så bra även om det också är välkomna presenter och roligare för Elias. Jag och brorsan har varsin ram med olika saker ingraverat, födelsedatum, längd, vikt, dopdatum och namn. Har sett att det finns att beställa på nätet men det kostar ju en del. Hittade ett exempel på nätet. Det fanns en rund som också var jättefin (nästan finare).

Bilden är hämtad från kortirocken.se

På samma sida fanns även en jättefin sparbössa.
Vet att den här speldosan finns i liknande varianter i vissa butiker. Men den är väldigt dyr naturligtvis.
Annars har någon typ av leksak som spelar musik funnits i mina tankar eftersom Elias älskar grejen som spelar i babygymmet. Jag själv är ju väldigt svag för nallar, riktiga nallar (björnar).
Om någon köper kläder hoppas jag att de köper en större storlek än vad de tror Elias behöver. Jag köpte nämligen en hel del kläder till honom igår, då visste jag inte att Elias senare på dagen skulle skulle få kläder i present så han har stora mängder kläder i storlek 62-68 nu. En del kläder i storlek 62 börjar dessutom bli för små nu.


Detta var vad jag köpte själv igår, 3 tunna tröjor, 2 pyjamasar och 1 "joggingdress". Betalade sammanlagt 158 kr för detta vilket jag är nöjd med :) Det va halva reapriset. Vi måste ibland byta kläder på lillplutten två gånger om dagen. Nu händer det även att kläderna blir kladdiga eftersom vi börjat ge honom smakportioner. Man ska egentligen vänta tills de är 4 månader men det är han ju nästa vecka och han står sig väldigt dåligt på ersättningen. Jag trodde det skulle va svårt men det har gått jättebra, Han har ätit potatis, palsternacka, morot och banangröt. Han är jätteduktig och gapar när han ser skeden :)

Inga kommentarer: