söndag 31 juli 2011

Sista anmälningsdagen

Idag är sista anmälningsdagen för tjejmilen. Hade jättegärna velat delta men det är bara att inse att jag som mest skulle orka att gå runt och då är det onödigt att lägga så mycket pengar på att delta. Det kostar ju att ta sig dit, minst sagt... Men eftersom kroppen börjar kännas bättre nu så satsar jag redan nu på nästa års tjejmil. Tänkte bli medlem på friskis och svettis eller något liknande till hösten så jag håller igång i vinter, dessutom kan det bli ett skönt avbrott ett par kvällar i veckan. I första hand ska jag nog kolla upp gymmet jag gick på för några år sedan förresten. Då ingick inträde i badhuset men eftersom Skövdes bad är ombyggt är jag inte säker på att samma sak gäller längre även om jag vet att de har en typ av inträde som gäller enbart motionssim.

Idag ska jag nog försöka sola lite. Har köpt en klänning till dopet som kommer va mycket finare om jag är lite brun. Mitt problem (om man nu vill kalla det problem) är ju att jag hatar att sola. Att sitta stilla och svettas... Jag brukar bli fruktansvärt rastlös efter bara några minuter. Sola ryggen går något bättre eftersom jag kan läsa då.

Inga kommentarer: