tisdag 28 juni 2011

Fyndat barngrejer

Jag har visst blivit slarvig med att blogga men det händer inte så mycket just nu. De senaste dagarna har jag haft huvudvärk utan att veta varför, alltid lite segt. Annars börjar kroppen att kännas som vanligt igen med undantag för mitt hår, det både ser och känns hemskt, tappar massor också vilket är ganska vanligt efter en graviditet. Idag har jag haft en inpackning i ungefär 30 minuter så hoppas det hjälper något. Igår var jag på efterkontroll på mvc, allt var bra, jag har läkt, livmodern har dragit ihop sig och blodvärdet var bra, passade på att ta ett cellprov också. Vi pratade ju om förlossning och då fick jag veta att de inte skrivit in i min journal att narkosläkaren klantade sig med min ryggbedövning, tänk om jag fått skador av det? Då hade det inte funnits några skriftliga bevis.

Jag hade tänkt åka direkt till Lidköping efter besöket på mvc men hade glömt några saker hemma. Jag åkte över Norrmalm och noterade att det var ovanligt mycket bilar överallt och fick se att barnkupolen hade konkursutförsäljning med 40% på allt. Svängde in för att kolla och kom ut 900 kr fattigare. Lite synd att jag inte visste om det i förväg för då hade jag sett till att vara där när de öppnade eftersom jag vill ha en annan vagn till Elias när han ska sitta istället för att ligga samt en bärsele som sitter på höfterna. Allt sånt var naturligtvis borta när jag kom vid 14 men jag köpte ett lyxigt babygym, ett jättefint lammskinn och en skötbädd som liknar en saccosäck. Babygym och lammskinn hade jag faktiskt tänkt köpa ändå så det var ju bra. Gymmet blev en favorit hos Elias direkt, en av sakerna spelar lite musik när man slår på den "på rätt sätt" vilket han upptäckte idag så jag har hört mycket musik :) Skötbädden har jag i soffan när jag sitter bredvid och den va också populär eftersom det prasslar när han sparkar (vilket han gör hela tiden).

Synd förresten att Barnkupolen gått i konkurs, jag gillade den affären. Plus att det var ett rymligt cafe där inne också.
Ska försöka lägga upp lite foton på allt här sen. Köpte kläder till honom i Lidköping också, det blev en lite större storlek än han har nu eftersom jag har så mycket i passande storlek redan.

Inga kommentarer: