fredag 27 maj 2011

Trött på att ingen lyssnar

Ska börja med att påpeka att jag inte censurerar när jag skriver så den som inte vill läsa om detaljer bör hoppa över det här inlägget.

Sitter och väntar på att Mvc ska ringa upp. Man knappar ju in sitt telefonnummer så ringer de upp. Antar att de har mycket att göra idag för det skulle ta ett par timmar vilket betyder ett par timmar med ångest. Jag har ju redan väntat länge med att ringa eftersom jag inte har något förtroende alls för sjukvården. Bara sättet jag blev behandlad på när jag blev sjuk efter förlossningen... Tycker inte om att bli idiotförklarad hela tiden... De lyssnar aldrig utan kör bara på.

Jag är ju extremt känslig för nålar vilket ingen tror på, jag försökte tala om det för sköterskan på förlossningen men hon tyckte jag skulle tänka på något annat så hon kunde sätta en nål i min hand (det va en "för säkerhets skull" nål som aldrig användes sedan...) Vad blev resultatet??? Jo, jag fick hemskt ont och kunde inte använda handen alls så länge nålen satt kvar (ca 12 timmar) och var öm och hade svårt att använda handen flera dagar efteråt. MEN, självklart inbillade jag mig det... Jag tål inte blodprov heller, min arm bli oanvändbar i flera dagar varje gång. Sist de tog i fingret reagerade jag till och med på det, så fort fingertoppen nuddade något gjorde det jätteont. Jag brukar inte reagera när de inte sticker i en ven, så fingret och sprutor brukar gå bra.
--------------------------------------------------------------------------
Har pratat med en barnmorska nu och hon trodde det är urinvägsinfektion eftersom de "tömde" urin under förlossningen. Alltså återigen en komplikation eftersom de inte lyssnade på mig. Jag sa att de inte behövde göra det och det visade ju sig också att jag hade rätt...

Ska lämna ett prov på måndag eftersom det va för sent idag och sen tar det tydligen en vecka att få svar. Känns kul att gå med det här minst en vecka till...
Googlade lite och visste inte att ett av mina symtom var ett tecken på urinvägsinfektion. Hade aldrig kopplat ihop smärta över blygdbenet med det.

Ska iväg och köpa citron nu eftersom det tydligen kan hjälpa att pressa det i vattnet man dricker.

Inga kommentarer: