fredag 20 maj 2011

Energi

Läste någonstans att nyfödda barn sover 20 av dygnets 24 timmar, det har Elias aldrig gjort... Alla säger till mig att sova när han sover men det är nästan omöjligt, han är nämligen vaken nästan hela dagarna. Då låter han och sprattlar för fullt så även om han inte behöver mig just då så vill jag ju vara i samma rum och då kan jag omöjligt sova. Jag ser verkligen fram emot när han inte vill äta varannan timma så jag kan få sova något på nätterna. Han är tydligen en kopia av mig när jag var liten på flera sätt, problem med ammningen, sjukt mycket energi och stark i kroppen. Vi var på BVC:s läkarundersökning i tisdags och då la de honom på mage, då lyfter han huvudet och börjar åla sig framåt... Jag lägger ju honom aldrig på mage eftersom man helst inte ska det när dom är så små men att han kan lyfta på huvudet visste jag eftersom han gör det när man lägger honom mot axeln för att rapa. Dom märkte även vilka kraftiga sparkar han ger.

Ikväll ska jag och Mikael iaf ut lite, vi ska äta lite någonstans och gå på bio :) Pirates of the caribbean :) Elias kommer ha hela tre barnvakter, mina föräldrar och min moster.

Igår var vi och tittade på ett radhus i Varnhem. Det fanns många fördelar med det, t.ex. att Mikael ändå inte skulle ha jättelångt till jobbet, relativt billigt i inköp och låg månadskostnad men vi kommer inte att bry oss om det, främst för att det fanns dåligt med förvaringsutrymmen och nästan ingen plats att ställa lösa garderober. Dessutom är jag lite sugen på en liten trädgård men den här va nästan obefintlig.

Jag har tittat lite på radhus i Skara också, tyvärr är månadskostnaden oftast jättehög plus att våra bensinkostnader skulle öka rejält. Vi har hittills bara tittat på fyrarummare eftersom vi känner att vi behöver det men jag funderar på att gå på en visning på en trerummare på måndag, den va nämligen på 97,5 kvadrat och hade en fin uteplats och liten trädgård. Kallhyran ligger då på 3800 istället för nästan 7000 som en annan jättefin fyra kostar. Funderar ändå på att gå på även den visningen eftersom det va ett jättefint radhus och titta skadar ju aldrig, då får man bara mer att jämföra med också.

Jag är egentligen inte särskilt sugen på att lämna Skövde men eftersom bankerna inte vill hjälpa oss med mer än 300 000 så kommer det dröja flera år innan vi kan köpa något i Skövde. Dessutom vet jag inte om jag skulle vilja ha jättestora lån även om vi fick. Jag gillar tanken på att vara skuldfri om några år. Det skulle vara trevligt att lägga pengarna på upplevelser med familjen istället för att betala av lån.

Inga kommentarer: