måndag 30 maj 2011

Nedräkning till fredag

Naturligtvis har medicinen biverkningar, jag mår illa nästan hela tiden, inte särskilt kul men jag kan tänka mig att stå ut i fem dagar om jag blir bra. Igår förmiddag när jag tagit den första tabletten blev jag jättedålig, mådde illa och började frysa så var tvungen att tillbringa några timmar i sängen. Jag ska ta tre tabletter om dagen i fem dagar så det blir lite nedräkning till fredag nu, eller torsdag kväll när jag ska ta sista tabletten.

Jag hoppas att försäkringskassan kan ta tag i mitt ärende snart nu. Var 20 arbetsdagar sedan jag lämnade in mina papper nu. Hade jag vetat att det gick bra att lämna in lönespecifikationer istället för arbetsgivarintyg hade jag gjort det mycket tidigare. Fast det verkar lite som att det beror på vad det är för person man pratar med, en annan handläggare jag pratade med tyckte inte det va så bra att lämna in lönespecifikationer. Jag vet ju att de kan ta väldigt lång tid på sig men den handläggaren jag pratade med och lämnade mina papper till skrev i mitt ärende att de skulle försöka snabba på när jag berättade hur länge jag väntat på arbetsgivarintyget från hotellet. Jag vet ju inte heller om jag kommer att få mer än lägstanivån för jag har ingen aning om hur de räknar när jag hade flera timanställningar under den aktuella perioden.

Inga kommentarer: