lördag 19 februari 2011

Kaos i lägenheten

Jag har sagt det förut men kan säga det igen, jag måste vara bäst i världen på att hitta på saker att göra för att slippa det jag borde göra. Det ser som vanligt ut som fan här hemma, delvis är det mitt fel men mest beror det på att lägenheten blev för liten för ett par år sedan, nu med alla babygrejer är det minst sagt kaos trots att jag varit och lämnat grejer på second hand. Köpte en bilbarnstol och en babysitter igår också men bilbarnstolen får stå hos mina föräldrar tills vi behöver den, det är inte den man har precis i början nämligen. Fick ett erbjudande på grejerna av en fd arbetskompis son. Jag vet att de är fruktansvärt petiga och pedantiska så känner mig helt lugn med att köpa en begagnad bilbarnstol av dem. Skulle aldrig köpa det av en okänd människa. Dom hade köpt den ny för 3000 och jag kunde inte se ens en liten repa eller fläck på den. Babysitterna ser också helt ny ut med söta små nalle puh grejer hängande. Skulle fått ett babygym också men det visade sig att de tyvärr hade slängt det. Skulle vilja ha ett litet som inte tar för mycket plats, hoppade över det på Gekås för jag tyckte de var för klumpiga.

Nä, får väl försöka göra något vettigt nu, eller iaf byta ut nattlinnet mot vanliga kläder...
Ikväll ska vi till Kryddan och fira mamma och brorsan, vi har ju redan firat dem lite men ikväll ska vi vara där allihop, vilket betyder sex personer... Nästa år får vi väl fira dem lite mer, då fyller mamma 60 och brorsan 25.

Inga kommentarer: