måndag 21 februari 2011

Fått mycket gjort redan

Äntligen har jag tagit tag i att ringa och boka min viktigaste intervju inför uppsatsen. Jag hatar ju som bekant telefoner och kan ha världens ångest inför ett löjligt telefonsamtal. Att guida en hel klass i fyra timmar är däremot inga problem... Huvudet kan verkligen fungera konstigt... Men skit i det, nu är det gjort så på fredag ska jag till museet :)
Har varit ganska produktiv nu på morgonen, kunde inte sova så va uppe tidigt och tvättade massor. Va ju mindre trevligt sist jag var och tvättade så hoppades på att få ha mina grejer ifred om jag var där tidigt och det fick jag. Har rensat ett avlopp i badrummet också vilket resulterade i att jag fick duscha eftersom jag skvätte ner hela mig och halva badrummet. Nu ska jag snart åka och handla om bilen startar. Har mammas bil här ett par dagar, (hon får ju inte köra pga stroken) men tyvärr har den bilen inte gjort annat än att krångla sen dom köpte den. Den va på verkstad hela förra veckan och på torsdag ska den tillbaka.

I eftermiddag ska vi på informationsmöte på försäkringskassan. Det här med föräldrapenning är ju en hel vetenskap. Hoppas det ska klarna något iaf. Jag har inte ansökt om något än och fattar jag inte efter idag får jag be om ett personligt möte. Jag hade ju tre jobb samtidigt innan jag började plugga så ansökan jag fick hemskickad va inte till någon större hjälp, den gällde bara de med jobb nu. Man ska ju kunna tillgodoräkna sig om man jobbat minst ett halvår innan man började plugga men jag vet inte om sommaren har ställt till det för mig. Jag pluggade visserligen hela sommaren men utan studiemedel och jag jobbade bara ett par veckor. Hade jag vetat att jag skulle bli gravid hade jag tagit studiemedel under sommaren... Nu klarar vi oss även om jag får minimiersättning men iaf.

Inga kommentarer: