torsdag 8 juli 2010

Tar det lugnt

Det är väldigt skönt att vara ledig och slippa passa tider. Att kroppen får vila är inte heller fel. Nu sitter jag inte bara och slappar men jag kan göra saker i min egen takt. Jag har varit ute och tränat lite också men aktar mig för att anstränga ryggen och axlarna. När man går och joggar är ju inte ryggen stilla men det har gått bra.

Imorgon ska jag ut till Spiken (ett fiskeläge i Vänern) och äta på restaurang Sjöboden :) Pappa brukar alltid bjuda sin personal på mat innan de går på semester och i år blev det lite lyxigare eftersom han firar 40 år som egen företagare. De senaste två åren har jag inte trott det skulle vara möjligt för företaget har på grund av krisen varit så nära konkurs man kan utan att gå i konkurs. Det är skönt att det klarat sig men sen kan jag fråga mig om det varit värt det eftersom det satt sina spår. Pappa har fått stressutlöst psoriasis som även satt sig på lederna och han är i långa perioder nästan okontaktbar och sitter och viskar för sig själv.

Inga kommentarer: