söndag 4 juli 2010

Ingenting

Det är precis vad jag ska göra idag. Jag är ledig men har nog inte fattat det riktigt än. Det är färdigt i mormors lägenhet, jag har inget sommarjobb och den delen av kursen som kräver närvaro är slut. Vet att det finns många som tycker att jag är lat som inte tänker jobba i sommar men jag vill inte utsätta min kropp för mer nu. Jag har fortfarande ont av skadan/skadorna jag fick förra sommaren när jag jobbade och jag har numera konstant nackspärr. Hoppas att den här sommaren kan göra mig hel igen, iaf psykiskt. Våren har varit fruktansvärt jobbig och att ha konstant värk gör inte saken bättre. Det påverkar humöret väldigt mycket.

Kursen har iaf varit väldigt rolig, vi har grävt vid eller strax utanför borgruinen i Husaby och hittat en annan husgrund som troligtvis är från 1600-talet. Förutom den har vi hittat en del småsaker som troligtvis är äldre än så, antagligen medeltid. Det som återstår av kursen är ett grupparbete som ska vara klart 16/8 men jag ska försöka så det är klart långt innan det. Känns lyxigt att få 15 hp för det här. Det som krävs är närvaro i 3 veckor samt att göra sin del av grupparbetet som är 2-3 sidor per person.

Inga kommentarer: