tisdag 6 juli 2010

Minigolf

Såg precis att de på en nättidning hade frågan om man borde förbjuda rökning på balkonger. Undrar om någon vågar ta den debatten. Jag själv blir förbannad varje dag nu eftersom vi knappt kan ha öppet på vår balkong. Jag hatar all rök vi får in hela tiden. På vintern kommer det genom ventilationssystemet eftersom folk "går ut och röker" men står precis under luftintaget och nu på sommaren kommer det från alla håll vid balkongen. Just nu sitter jag i sovrummet som stinker av rök och alla som varit här vet att det är en bit från vår balkong till sovrummet. Längtar efter att bo på ett ställe där man slipper sånt. Skulle även vara skönt att slippa idioterna som tutar på våra grannar varje gång de åker förbi utanför. Vilken tid på dygnet det är skiter de fullständigt i...

Nu ska jag skryta lite eftersom jag spelat minigolf idag. Det va många år sedan sist och jag var inte så sugen på det idag heller men när jag kom till banan hade de redan fixat klubba och boll till mig så det var bara att spela. Resultatet blev 5 hole in one på 12 möjliga, inte så dåligt med tanke på att jag aldrig spelar. Att jag dessutom vann över en person som spelar långgolf va lite roligt :)

Inga kommentarer: