torsdag 15 juli 2010

Vincent

Känns som att det är ganska fullt upp fast att jag är ledig. Men det brukar ju bli så att allt man inte hinner med annars ska hinnas med när man är ledig. Men har hunnit med en hel del sommaraktiviteter också. I måndags var jag och Mikael med pappa i hans båt. Han brukar hålla till i Ekens skärgård så han hämtade upp oss på Spiken. Det blev en hel del badande och god mat, rökt sik med romsås. Förresten, på tal om god mat var vi ju på Spiken i fredags och åt buffé, det va jättegott, massor med fisk tillagad på div vis och lite annat som hjort och lamm. Det enda jag har svårt för när det gäller fisk är sill, jag kan äta ansjovis och surströmming men inte inlagd sill... Jag kan exempelvis äta bläckfisk, ål, stekt/grillad/gravad/rökt fisk och alla typer av skaldjur men inlagd sill går bara inte. Slipper gärna fisksoppa också iof men jag gillar inte soppa annars heller, det brukar göra mig illamående.
Vill någon se bilder från i måndags så finns de på facebook, jag tramsade lite som vanligt och roade Mikael och pappa med att hoppa baklänges från båten med en badanka på huvudet.

Igår var jag i Lidköping för att träffa Martina och äta lunch, vi hann nog med nästan alla mysiga prylbutiker också :) Jag lyckades låta bli att köpa något i dem men blev lite shopping på kicks istället, de hade jättebra rea så köpte ett par hårprodukter för 24 kr styck och Cliniques ögonskugga för halva priset. Deras produkter är jättedyra men vill man ha bra smink så skulle jag säga att de utklassar andra. En ögonskugga kostar i vanliga fall 235 kr och då är det bara EN färg, inte en hel palett. Deras foundation är också jättebra men dyr så det är inget jag köper som student. Nu använder inte jag så mycket smink längre så nu köper jag nästan aldrig foundation heller.
När jag sagt hej då till Martina blev det jordgubbsplockning med mamma, moster och lillebror. Hade en 10-liters hink som nästan blev full så nu finns det mycket jordgubbar i frysen och lite kvar i kylen till idag. Förutom att jag, Mikael och Fredrik nog åt ett par liter redan igår :)



NU ska jag komma till det allra roligaste som hänt de här dagarna. Johanna och Jarmo har fått en till liten son :) Theodor har blivit storebror till Vincent :) Ser fram emot att få träffa dem :)

Inga kommentarer: