torsdag 14 maj 2009

Drömmar

Idag är jag ledig :) Har funderat på att åka till jobbet ikväll iaf eftersom man kunde få testa smide och flintslagning då och grilla efter men då skulle jag behöva åka både tåg och buss dit, dessutom regnar det så jag vet inte hur sugen jag är på det. Slå flinta testade jag ju under introveckan men det sociala är ju trevligt, alla är väldigt trevliga.

Sitter just nu och funderar på nästa sommar, kanske kan låta konstigt eftersom det inte varit sommar i år än men. Jag vill hemskt gärna resa och jag har ju sökt till högskolan så att åka höst/vinter/vår är inte aktuellt (troligtvis, under förutsättning att jag kommer in förstås), den här sommaren blir också svårt men om jag börjar tänka på det nu så kanske det kan gå nästa sommar. Tyvärr är det ju dyrare att åka på sommaren och vädret på andra sidan jorden kanske inte är lika bra. Jag vill hemskt gärna åka till Nya Zeeland men kan tänka mig andra platser också, har kollat lite på rosa bussarna men de resorna går nästan bara i november-mars :( Har ju ingen att åka med heller :( Jag vågar åka själv men då har man ingen att dela alla minnen med sen vilket jag av erfarenhet vet är jättetråkigt :(

1 kommentar:

Gustaf sa...

När jag rest själv har jag nästan alltid haft någon att hälsa på, som jag först träffat på nätet. Det är ett otroligt bra sätt att resa på, tycker jag. Att känna någon i landet man reser till berikar upplevelsen enormt, plus att det ger en extra trygghet. Så jag skulle börja med att skaffa några brevvänner i landet jag tänkt resa till. Ett annat sätt är att prova "couch surfing", alltså att man bor hemma hos någon, i utbyte mot att man själv kan husera någon vid tillfälle. Bra för dig, för vem vill egentligen resa till Skövde? :-)