torsdag 21 maj 2009

Borde så mycket

Jag har verkligen massor jag borde göra nu när jag är ledig men jag är jättetrött. Jag är verkligen bäst på att låta saker vänta så det finns mycket jag borde gjort för ett halvår sedan, har iaf planer på att göra så mycket som möjligt inom den närmaste månaden eftersom jag inte har en aning om hur hösten blir. Jag har sökt till några högskolor och kommer jag in kommer jag att tacka ja vilket betyder att jag kommer flytta och då vill jag kunna lägga min energi på det inte och inte på sånt jag skulle gjort för länge sedan. Funderar bara på hur jag ska få mig själv att göra det jag ska. Kanske även borde fundera lite på vad jag ska göra om jag inte kommer in, har faktiskt ingen reservplan. Men om jag ska gå tillbaka till hur jag ska få mig själv att göra allt så borde det bästa argumentet vara att det skulle vara hemskt skönt att slippa tänka på allt sen, man blir ju faktiskt trött bara av att veta att man har tusen saker man borde göra. Att slippa tänka på allt det borde verkligen vara skäl nog men det hjälper inte...

Inga kommentarer: