tisdag 9 september 2008

Allmänt tjat

Vet inte vad jag ska hitta på för tillfället så jag kan lika gärna blogga om allt och inget, alltså som jag brukar. Är för trött för att göra något vettigt men känner inte för att lägga mig än. Har väl tyvärr ganska mycket som jag borde göra, typ plugga... Har inte gjort så mycket vettigt idag över huvud taget, har försökt organisera vissa grejer och tvättat lite, det är nog allt. Har däremot varit onyttig och ätit pizza, vi var tvungna att testa ett ställe som varit stängt länge men som nu öppnat igen, allt va helt nytt, renoverat, nya ägare och ny meny. Tyvärr blev vi ganska besvikna, ingen av oss fick det vi beställde och det tog förhållandevis lång tid. Antar att vi kommer köpa vår pizza på Kryddan i fortsättningen, det finns ju hur många ställen som helst att välja på men det är bara väldigt få där man kan få färska champinjoner. Kryddan är ett av dem, bara man kommer ihåg att be om det.

Om jag ska fortsätta på temat allt och inget kan jag ju kommentera mitt besök i tvättstugan, i den här föreningen är den ett fristående hus med massor av maskiner och ingen tidsbokning, alltså ser man hur andra gör när dom tvättar, kan va riktigt intressant ;) Antar att jag tittade till lite extra idag och tror att hon jag tittade på märkte det men jag kan ärligt talat inte förstå varför en medelålders kvinna som borde kunna tvätta använder 5-6 dl tvättmedel till en vanlig tvätt... Det måste ju skumma hur mycket som helst, fast det kan se riktigt roligt ut, särskilt om man har haft för mycket diskmedel i tvätten, såg det en gång (inte här) men det va nog inte så kul att städa sen. Det var alltså över halva golvet...

Imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen, ska försöka träna lite och plugga massor, funderar på att ge motionsspåren uppe på billingen en ny chans, tycker det är lite rörigt där men jag är lite orolig för mina knän. Springer ju på asfalt annars, har ju haft stora problem med mina knän men det har varit ok ganska länge nu men fick ont efter tjejmilen. När jag var 16 år tyckte sjukvården här att jag hade växtvärk och ignorerade den lilla detaljen att jag slutade växa när ja va 12... Hade rejäla problem under sex år och i vissa perioder kunde jag knappt gå och var tvungen att hasa mig upp och ner för trappor. Hur som helst saknar jag att ha motionsspår runt hörnet som i Skara, hade 500 meter till ett elljusspår och ett 5 km spår. Finns ju spår vid Karstorpssjön men tycker inte dom är så bra och har det regnat mycket får man räkna med att delar av spåren ligger under vatten.

Satt och kollade på hm.se förut, skulle vilja ha ett par nya byxor och har sett några snygga där men sen är det bara att inse att dom aldrig kommer sitta snyggt på mig :( Anledningen är att alla byxor är mellan 6 och 10 cm för långa för mig, visst det går att lägga upp dem men det ser sällan snyggt ut eftersom hela passformen blir fel när dom är såå mycket för långa. Av någon anledningen, kollade jag barnkläderna, vet inte varför men där såg jag att dom har "byxor med rymligare passform", kollade storlekstabellerna och insåg att om dom stämmer skulle jag kunna ha dom och slippa lägga upp :) Ska kanske tillägga att det inte syns att det är barnbyxor, det ser ut som helt vanliga jeans. Funderar faktiskt på att beställa ett par.

Hoppas verkligen jag inte kommer vakna med en förkylning imorgon, har en obehagskänsla i halsen, antar att jag blev kall i helgen och jag är ju känslig mot smitta i vanliga fall så...
Nä, nu får jag väl sluta tjata om ingenting, men jag har haft tidsfördriv en stund iaf :)
God natt på er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Borde oxå ta tag i mitt liv o sätta mig in i allt som ska göras denna termin så man har lite koll iaf