söndag 24 augusti 2008

Trevlig dag igår

Är jättetrött idag och ögonen bara svider, fast det beror nog snarare på att jag hade linserna allderles för länge igår... Hade en väldigt bra dag igår :) Hade tänkt gå upp tidigt men kom inte ur sängen förrän halv nio eller nio någon gång, hade tänkt åka till Lidköping för att shoppa och det blev så tillslut även fast jag kom upp sent. Anledningen till att jag som bor i Skövde åker till Lidköping för att shoppa är den att gina tricot är bättre där och för närvarande är även hm det eftersom det renoveras på hm här. Hur som helst, köpte en svart omlottkläning som jag funderat på ett tag och lite fina underkläder, japp nu igen. Sen blev det ett träningslinne som jag faktiskt var i stort behov av, skulle behöva byxor också men har inte hittat några som jag vill ha än. Köpte faktiskt inget mer, eller jo en pumadeo, va hur länge sen som helst jag köpte det eftersom dom är väldigt dyra, tycker jag iaf men det är den enda deo jag hittat som inte gör vita märken på kläderna. Det intressanta i sammanhanget är att dom inte gör någon reklam för det, annars står det ju på nästan alla deo att dom inte ska göra märken men det gör ju alla iaf.

Eftersom jag var försenad redan innan jag gått upp och hela dagen därför blev försenad blev det lite stressigt på eftermiddagen men jag hann nästan i tid för att möta tjejerna vid Wallermans, där blev det fläskfile med kantarellsås, va riktigt gott :) Efter lite frågesport, singstar och cider var det dax för kåren :) Kul att se så mycket folk där som det var igår, tiden gick nästan för fort. Blev ganska många cider men jag är iaf inte bakfull, däremot som jag nämde väldigt trött eftersom jag sov för lite natten till igår och somnade typ fyra imorse.

Vad jag jag göra idag då? Ska troligtvis va lite duktig och tillbringa hela dagen i köket... Tog med massa äpplen från Skara igår så det ska göras en väldig massa äppelpaj, tog med några rabarber också så ska kolla hur fina dom är så det kanske blir en rabarberpaj också, är bra att ha i frysen. Måste laga massa mat också eftersom jag ska jobba hela veckan och har inga matlådor färdiga.

Inga kommentarer: