måndag 11 augusti 2008

Funderingar kring hösten

Redan måndag igen och redan mitten av augusti, var tog hela sommaren vägen, känns som jag skriver det hela tiden men tiden går allderles för fort, jag hinner inte med. Det är redan ett år sedan jag bestämde mig för att hoppa av lärarprogrammet och jag är helt ärlig när jag säger att jag inte ångrat mig en sekund, jag älskar barn men lärare är inget för mig. Kan inte heller fatta att det redan är mer än två månader sen jag kom hem från Gotland och mer än tre månader sen jag åkte dit och det är ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv, jag mådde verkligen bra där.

Hoppas verkligen hösten har mycket bra att erbjuda men livet blir ju vad man gör det till så jag får väl försöka göra hösten bra, hoppas på att pluggandet går bra, att jag kan jobba och tjäna pengar och att det kan bli några roliga kvällar på kåren :) Hoppas verkligen jag har möjlighet att vara med på introt. Va ju länge sedan jag var på kåren nu... Hoppas också att jag ska kunna träna lite mer i höst, har funderat på typ friskis och svettis, någon som vill följa med? Har i vissa stunder funderat på gym också men skulle nog känna mig ganska felplacerad där... Skulle nog behöva någon att träna med så att det inte är lika lätt att hoppa över av olika anledningar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsvejs!

Nu fick jag mycket att kommentera här.

Appropå kåren så hoppas jag du vill hänga med på introt! :) Vi planerar att vara med på Back to school (den 23e) o sen Pritty n Pink och 80tal och sist avslutningsdiscot. Schemat hittar du på http://www.studentkaren.his.se/speak/.

Jag funderar på att börja gymma på Nautilus, du vill inte hänga med dit istället? Jag kommer vara helt lost jag med men vill gå på deras spinning o aerobics o så tänkte jag. Vad sägs?

Therese sa...

Hoppas bara jag får komma in på introt men jag kommer nog va Skövdestudent om kursen jag blivit antagen till blir av. Måste kolla in det schemat, antar att jag missar något av det eftersom jag är i Stockholm den 29:e.

Det kan jag göra :) Huvudsaken är att jag gör något och som jag skrev är det lite lättare om man inte är ensam, jag är väldigt bra på att hitta på bortförklaringar hela tiden...

Anonym sa...

Jo men det får du. =) Du har väl tom mecenatkort tom okt? Du kommer in på det, ananrs kan vi skaffa gästleg åt dig. =) Den 29e kan inte jag heller gå på kåren för då jobbar jag natt på mcd, så det passar ju ganska bra. =)

Nice! Då gäller det bara för båda att ta tag i det där med pallra sig dit oxå. Är även jag extremt bra på bortförklaringar så behöver nån mer som pushar på. Vi får dra med varandra. :P