söndag 31 augusti 2008

Tjejmilen


Har sprungit tjejmilen idag :) Hade som mål att klara den på 1,10 eller det var snarare en drömtid i år. Kollade på klockan när jag passerade 3 km och då hade det gått 25 minuter så jag tänkte att det går aldrig särskilt eftersom jag kände mig jätteseg men jag försökte intala mig själv att jag skulle iaf försöka öka tempot lite. Sen gick det ganska bra och efter sex eller sju kilometer flöt det på ganska bra. Tyvärr blir man hela tiden stoppad av folk som är ivägen men det är ju inte så konstigt när det är så många deltagare, men det tar väldigt mycket tid att kryssa mellan folk så jag sprang troligtvis mycket mer än en mil eftersom jag sprang längst ut i vänsterkanten hela vägen och varvet går åt höger eller vad man ska säga. Dom som springer ska hålla åt vänster men springa för vissa är ju nästan gåtakt så man blir stoppad ändå. Såg folk med startnummer upp till över 27 000 så är som sagt inte så konstigt att det var trångt. Hur som helst kollade jag inte mer på klockan utan kämpade på så mycket jag orkade, blev ordentligt seg sista kilometern och det blev inte bättre av att nästan hela den kilometern är uppförsbacke, där blir man för övrigt också fotad... Tog alla mina krafter och spurtade det sista och tog mig i mål på 1,09,51 :) Klarade precis mitt mål och är jättenöjd, så nu satsar jag på under timmen nästa år, förbättrade mig med 17 minuter från förra året... Men det blir nog svårt att göra en sån förbättring till nästa år, då måste jag ju ner på 53 minuter... Hade varit kul att veta om jag kunde klarat det ännu snabbare i år om jag sluppit kryssa mellan folk och hunnit värma upp, japp, ni läste rätt, jag var sen till starten av olika anledningar och hann aldrig värma upp :( Jag vet alla risker med det... Känner av mina knän lite men det är inte det vanliga, astman märkte jag inte av alls men koncentrerade mig på min andning hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som det gick bra på tjejmilen är nog bra att sätta upp mål för att få motivation. Nu får du ladda inför 80-tal på fredag istället.

Therese sa...

Ja, jag får göra det. Upptäckte att jag tyvärr jobbar på lördag men jag får väl ta det lugnt med drickandet. Har bara ingen aning om vad jag ska ha på mig...