onsdag 16 januari 2008

Vanligt tjat från Tessie en onsdag :)

Jaha, ett par timmar efter förra inlägget ringde chefen så jag har varit och jobbat idag och ska jobba imorgon också. Har varit en jätteseg dag idag, det brukar kännas motigt när man ska och jobba men det brukar gå bra bara man kommer dit och kommer igång men tyvärr var det inte så idag. Aja, det är inte fel när pengarna kommer sen =) Känner varje gång jag jobbar att jag verkligen skulle behöva träna, känns som att jag inte har några muskler alls. Skulle iof behöva träna av många anledningar, kanske allra mest för att bli piggare.

Funderar på vad jag ska göra nu, läsa lite kanske, har kommit igång med det igen, har bara läst ett fåtal böcker de senaste åren men nu har jag läst fem böcker på mindre än en månad. Fick för mig att jag skulle läsa Harry Potter böckerna eftersom jag inte ens läst den första så jag köpte de tre första men de tog slut ganska fort. Sen av någon anledning sökte jag på Agatha Christie på Tradera och fick upp nästan tre hundra träffar (himmelriket) sen visade det sig att jag bara läst hälften av de böcker hon gett ut, trodde jag läst alla men jag har förstått att varken bibliotek eller affärer har mer än dom vanligaste så jag satte igång att buda så nu har jag åtta "nya" böcker. Vissa har jag köpt för nästan pinsamma summor och ingen har kostat mer än trettio kronor. Ska lägga bud på fler så fort jag har lite mer pengar, känner mig ganska fattig just nu och har inte en aning om var mina pengar tagit vägen. En del försvann ju på rean förstås, det är hopplöst när man är som jag och älskar att shoppa.
Har under året varit tvungen att köpa lite nya kläder men det kan jag inte skylla på längre för att har köpt ganska mycket. Har gått upp i vikt så större delen av garderoben passar inte längre =( Har gått upp närmare tio kilo på ett par år och till skillnad emot med pengarna vet jag precis hur det har gått till... Bryr mig egentligen inte nämnvärt förutom att jag inte kommer i mina favoritkläder då förstås men nu slipper jag iaf bli kallad anorektiker så fort jag inte orkar äta upp någonting. Fattar inte varför folk tycker sig ha rätten att kommentera vad andra äter eller inte äter.
För att hoppa en bit från ämnet så brukar det bli en väldig debatt när andra får höra att jag inte äter potatis, folk fattar inte hur man kan leva utan det och jag har tom blivit tillsagd att jag är dum i huvudet bara för att jag inte äter potatis, det komiska är att barn som brukar vara uppmärksamma och frågvisa aldrig har frågat men för vuxna får jag förklara gång på gång, ingen fattar att man kan överleva ändå. Konstigt att hela Asiens befolkning lever, eller?

Tror jag skippar läsandet och kollar på tv om en stund istället, tyvärr är det väl inte så jättemycket att ha på tv idag men det duger för att underhålla mig ikväll ändå tror jag, ska försöka somna lite tidigare ikväll också så att jag inte känner mig som en levande död när jag ska gå upp imorgon. Fan, måste ju laga mat också, hade jag glömt bort, måste ju ha en lunchlåda imorgon tur att jag gjort det ganska lätt, ska bara koka pasta och hälla över lite fiksbullar i hummersås. Hittade någon ny pasta när jag handlade sist med omega 3, tänkte att det kanske kunda vara bra.

Nä, nu ska jag inte tråka ut mina läsare med mer, har en förmåga att babbla på om allt och inget när jag väl satt mig för att skriva ;)

Inga kommentarer: