söndag 13 januari 2008

Första inlägget

Jaha då har jag ordnat med en ny blogg men jag fattar ingenting än så länge. Var gör man den snygg? Aja om jag får sitta här och svära en stund kommer jag väl på det... Borde iof göra alt annat än att sitta här, har inte fått ned julpyntet än, granen och ljusstakar och allt är framme än, orkar inte...
Dessutom borde jag plugga, är jobbigt långt efter, hatar att det ska va så mycket på engelska. Kravet för att komma in på kursen va engelska a men det borde varit mer, jag har iof godkänt i engelska b men det hjälper iof inte heller. Kan ju iof bero på att jag är hopplös på engelska och har alltid varit det, det var ett av mina hatämnen i skolan just för att jag inte klarade av det sättet dom lärde ut det på, tror inte jag lärde mig någon engelska alls i skolan, jag har kämpat som fan hemma på mitt eget sätt men jag är fortfarande kass.

Har frågat mig själv många gånger vad jag lärde mig i skolan egentligen om man räknar bort de första fyra åren, dom kändes iaf meningsfulla. Vissa kurser på gymnasiet är klart jag lärde mig en del med det var långt ifrån alla, förra året (lärarprogrammet) vet jag inte vad jag gjorde alls, jag lyckades bli godkänd på allt men jag vet inte om jag skulle kunna räkna upp vad jag lärde mig...
Nu eller i höstas lärde jag mig mer än vad jag gjort på flera år och inta bara inom just arkeologin, känns jättebra. Desutom har det liv jag lever nu gjort att jag mår bättre psykiskt än jag gjort på evigheter, det enda jobbiga är ensamheten, har ju inte så många vänner *snyft* och att sitta hemma och plugga gör inte den saken bättre. Får väl tänka på det possitiva istället, jag har t.ex. inte varit sjuk sen i september vilket är väldigt ovanligt, förra läsåret var jag sjuk två månader på hösten och två på våren, bara det höll på att knäcka mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

En egen blogg alltså, Grattis! =)

Du har ju oss, bara att höra av dig om du vill hitta på något nån dag även om det bara är en sväng på stan.
Kram Sofia