tisdag 15 januari 2008

Oväsen

*gäsp* Är jättetrött fast att jag har sovit hela natten, fast nu blir vi väckta halv åtta igen, det pågår sedan vecka 45 förra året en rejäl renovering av lägenheten rakt under oss, fattar inte hur det kan ta så lång tid, eller iof dom hade rivit ut hela lägenheten tom borrat upp betonggolvet (vattenskada) men jag tycker att det som låter mest som att lägga nytt golv och sätta upp väggar borde vara färdigt nu. Just när dom tog upp golvet trodde jag att jag skulle bli galen, man hörde knappt sina egna tankar och jag går ju hemma hela dagarna (det höll på i två eller tre veckor), det va ju ingen ide att ens tänka tanken att plugga just då. Borde iof va glad att inte vi också hade någon vattenskada, dom va här och kollade på rören och kände på väggarna, hade inte varit så kul...

Tror jag ska sätta mig och titta på inspelningen av Let's dance, orkar ändå inte göra något annat nu på förmiddagen, hade ett av mina allt vanligare anfall av huvudvärk igår kväll så jag är fortfarande lite känslig, vill inte anstränga mig iaf. Beror troligtvis på att jag har mycket att göra och spänner mig. Har inga jobbtider förrän första och andra februari och det är väl blandade känslor för det, skönt eftersom jag har mycket skolarbete att göra men jobbigt eftersom jag behöver pengarna, måste spara undan massor nu i vår för resan till Gotland kommer kosta massor, boendet minst fem tusen, plus resan och div annat och sen ska ju räkningarna betalas här hemma samtidigt och eftersom jag inte kommer kunna jobba i maj får jag ingen lön i juni och sommaren ska ju klaras av också. Har ju iaf ett sommarjobb nu.

Nä, får väl äta en något sen frukost nu, bakade för några dagar sen så nu finns det äntligen lite gott bröd hemma, har jättesvårt att äta något som jag inte verkligen tycker om eller är sugen på just för tillfället... Bröd är särskilt jobbigt om det inte är gott.

Inga kommentarer: