onsdag 1 augusti 2012

Snart är semestern slut

Nu sover äntligen Elias, så nu kan vi slappna av lite. Det har varit några ganska intensiva dagar så jag tycker han borde vara jättetrött, eller det är han ju men han ska helt enkelt inte sova... Idag har han bara sovit en timma på dagen mellan halv ett och halv två.

Idag har vi varit och hälsat på Elias minsta kusin Liam (fem dagar) och hans familj. Man glömmer verkligen fort hur små de är, han vägde 3.3 kg när han föddes, Elias vägde 3085 och var nere och vände på strax under 2.9 innan han gick upp igen, men det är jättesvårt att komma ihåg att han var så liten :) Lite roligt med namnet förresten, Liam var vårt favoritnamn innan Elias föddes men vi kände inte att det passade honom.

Något annat jag inte förstått är hur fort min semester gått, på måndag börjar jag jobba igen. Har hunnit med en hel del utflykter trots det förhållandevis dåliga vädret. Imorgon blir det Göteborg för första gången på väldigt länge, eller vänta nu, jag var nog där i slutet av december...
Jag tycker inte det är så jobbigt att börja jobba igen, jag jobbar ju bara halvtid så det är skönt att komma ut lite. Det enda tråkiga med jobbet är att de flesta är 30 år äldre än mig, de flesta är jättetrevliga men ibland är det skönt att prata med någon i sin egen ålder. Jag träffar ju inte så mycket folk på fritiden heller, något jag upptäckt med att få barn är att de jag trodde var vänner slutade höra av sig när de ska hitta på något. Jag har försökt få kontakt med andra mammor istället och gått på babymassage, babysim, varit med i föräldragrupp och gått till öppna förskolan men det är jättesvårt att få kontakt med nya människor, de flesta går på alla aktiviteter i gäng och det är inte så lätt att prata med någon när de bara bryr sig om varandra.

Inga kommentarer: