torsdag 16 juni 2011

Ingen förändring

Igår var vi på kss med Elias igen, va ett tag sen sist nu (3-4 veckor sedan...). Hade hoppats att blåsljudet eller det lilla hålet som finns i hans hjärta skulle växt igen nu men det hade det inte. Är lite rädd att vi inte ska få teckna en försäkring på honom. Ska posta en fullmakt idag att försäkringsbolaget får läsa hans journaler. Det är inget som i nuläget påverkar honom, han är full av energi och aptiten är det inget fel på. Läkaren har sagt att det är aptiten vi ska ha koll på. Men Elias äter ju massor och har gjort det hela tiden och alla som träffat honom vet att han blir vansinnig om han inte får mat precis när han är hungrig.

Nu har det äntligen hänt lite med mitt ärende hos försäkringskassan tack vare att jag sparkat lite i baken på dem. Nu vet jag att min sgi ligger på 260 kr om dagen (om jag räknat rätt) blir ingen jätteskillnad mot lägstanivån på 180. Vi klarar ju oss med marginal så det enda tråkiga är väl att det påverkar att vi inte får ett tillräckligt stort lån för att kunna flytta. Än så länge går det bra i vår lägenhet, den är ju stor för att vara en tvåa (65 kvadrat) men inom ett par år behöver vi större. Jag vill inte att Elias ska börja på dagis förrän efter nästa sommar, alltså hösten 2012 och jag vill helst inte jobba mer än 75% om det är jobb enbart på vardagar för jag vill inte att Elias ska växa upp enbart på dagis. Jag vet att många tycker jag är dum som sätter annat framför att tjäna massor med pengar men jag behöver ingen 2-miljoners villa och bmw.

Nu ska jag försöka få Elias lite nöjdare genom att gå ut och gå men jag får akta mig för att gå in och handla något för så fort jag går in i en affär vaknar han och skriker. Redan en typisk kille med andra ord... :)

Inga kommentarer: