söndag 15 december 2013

Tredje advent

Nu var det slut på den här helgen också... Den har varit lika intensiv som vanligt. I fredags var jag på julbord med jobbet. Elias fick stanna hemma med barnvakt och Albin fick följa med. Det gick faktiskt bra trots att jag inte ens hade vagn med mig in.


Vi var på Wrågården som ligger strax utanför Falköping. Jag hade aldrig varit där förut, det var väldigt gott och trevligt :)

I torsdags var jag förresten och fixade till mig i håret, det blev slingor och klippning. Jag gör alltid slingor i hätta eftersom jag har varit mer nöjd med det än folieslingor. Jag är inte håröm alls så det har aldrig varit några problem men den här gången var det riktigt otrevligt. Jag var på samma ställe som jag brukar men jag har aldrig haft just den frisörskan förut, hon lyckades verkligen trassla till mitt hår något helt vansinnigt. Jag kan ärligt säga att jag aldrig sett mitt hår så trassligt någonsin förut. Det tog evigheter att få loss hättan och att sedan reda ut det, gissningsvis mellan 1-1,5 timmar.

För att återgå till fredagen var det Luciafirande på Elias förskola på kvällen. Jag var tvungen att övertala Elias att gå med i tåget och han gick med på det när en av "fröknarna" bar in honom. Jag vet att man inte ska tvinga någon men han har gått runt här hemma och sjungit alla sångerna så fint och dessutom gör han allt för att trotsa mig just nu. Väl inne i salen var han superduktig med sång och rörelser genom hela Luciatåget.


Jag håller på att bli knäpp på allt som förbjuds i Luciatåg så därför blev jag glad att få se en spindelmannentomte i det här tåget. Han hade en spindelmannendräkt och tomteluva :) Efter Luciatåget och julspelet (som de större barnen är med i) var det gröt, fika och lotterier :)

Vi har väldigt dåligt med julkänsla både jag och Mikael så igår bestämde vi oss för att julpynta med gran och allt. Granen tar vi vanligtvis inte fram såhär tidigt annars.


Elias hjälpte såklart till att klä granen :)


Jag måste erkänna att jag flyttade på några av de här klockorna men annars har allt han hängde upp såklart fått hänga kvar där han ville ha det.


Inga kommentarer: