tisdag 10 december 2013

Falbygdens ost

Idag har jag och Albin varit på Falbygdens ost tillsammans med min mamma och moster. Jag gör alltid ett besök där före jul eftersom det är väldigt mysigt och de har mycket kul julpynt. Däremot köper jag aldrig någon ost. Jag äter inte särskilt mycket ost och äter jag någon så är det de mildaste som finns.
Tyvärr har jag varit väldigt trött idag eftersom Albin sov hemskt dåligt inatt, dessutom spydde han en hel del, en av gångerna spydde han ner precis hela sin säng så kvällen har jag bland annat tillbringat med att tvätta men självklart har jag tittat på Nobelfesten också :)

Som jag nämnt tidigare är det inte lätt att hitta på julklappar till Albin men efter att ha gått igenom vad vi har för kläder i storlek 62 blev det lite lättare. Vi har nämligen bara fyra långärmade bodys, fyra par mjukisbyxor och två långärmade pyjamasar. Med undantag för byxorna är det vad som går åt per dag... Jag använder dreggellappar på dagen men det hjälper kanske bara för varannan spya. När Elias hade storlek 62 var det sommar så därför har vi lite som passar Albin nu. Hade inte jag köpt två pyjamasar på Gekås sist jag var där hade vi inte haft några alls. Jag har flera önskemål på just pyjamasar, jag vill ha långa ben och armar på dem nu på vintern, knäppning (inte dragkedja) och inga fötter.

Inga kommentarer: