torsdag 28 november 2013

Pausknapp

Snart är Albin tre veckor och snart är det första advent. Det är nästan så jag skulle vilja ha en pausknapp just nu. I måndags började Mikael jobba igen så jag och Albin har varit själva. Imorgon ska Elias också vara hemma så det blir första hela dagen jag är själv med båda barnen, spännande... Det är tur att jag mår bra annars hade jag varit nervös, efter förlossningen med Elias var jag ju jättesjuk och mådde allmänt dåligt både fysiskt och psykiskt men nu mår jag faktiskt bra, jag är hemskt trött på grund av sömnbrist men det är en annan sak.

Idag ska jag försöka adventspynta lite, jag har inte riktigt hängt med på hur fort tiden går, jag tycker att det var sommar nyss så att det är första advent i helgen känns lite konstigt. Jag ska ta fram min nya julgardin jag köpte på Gekås, det blir verkligen spännande för jag har inte sett hela gardinen, när vi var där hade de precis börjat ta fram julgrejer så det fanns inget visningsexemplar framme, jag har med andra ord bara sett det man ser genom paketet :) Hoppas jag hinner med det idag för jag vågar inte stryka när Elias är hemma/vaken för han kan inte förstå hur farligt strykjärnet är och han gör allt för att trotsa oss just nu.

Inga kommentarer: