söndag 17 november 2013

Albin

Jag fick som jag vill :) En vecka före beräknat kom han, min andra lilla prins :) Fort gick det också, eller det tyckte jag iaf. Jag vaknade vid fyra på lördagen (den nionde) av att jag var täppt i näsan och hade som vanligt svårt att somna om så jag låg vaken i sängen när det någon gång mellan kvart över fem och halv sex bara helt plötsligt kom värkar som var ganska kännbara redan från början. När klockan var sju insåg jag att det var dags att ringa mamma så hon kunde hämta Elias. Vi kom in till förlossningen vid niotiden och 10.52 kom vår son. Det blev bara lustgas den här gången, med Elias hade jag ryggbedövning också. Kan bara säga att jag är oerhört tacksam för att det finns och jag hoppas att de som vill ta bort lustgasen från förlossningsavdelningarna aldrig får sin vilja igenom. Jag förutsätter att de är män eller kvinnor som aldrig fött barn. Jag vet att det påverkar miljön men det måste finnas annat man kan göra istället. Jag blev lite rädd att jag hade gått sönder helt när det gick så fort på slutet men det behövdes inte ett enda stygn :) Den lilla killen vägde 3930 gram och var 50 cm lång.

Det har verkligen varit en stor skillnad den här gången, jag var inte alls så utmattad utan kände mig ok direkt efter förlossningen och jag har mått ganska bra nu i veckan också. Vi har tagit det väldigt lugnt och jag har myst massor med min söta lilla son.



Inga kommentarer: