måndag 14 januari 2013

Jodå, jag är kvar

Jag har ignorerat min blogg ett tag nu, jag hinner helt enkelt inte med den. Dessutom har jag varit sjuk, igen... Tredje advent blev jag helt plötsligt fruktansvärt yr, det kändes som att jag druckit en hel flaska vin och samtidigt gick på en båt i full storm. Jag tänkte att det skulle gå över fort så vi åkte iväg för att julpyssla med Elias kusiner. Tyvärr blev det inte bättre utan jag började må hemskt illa så fort jag rörde mig. Ska inte dra upp några detaljer men det va inte roligt att flytta sig från en soffa till bilen och sedan in hemma. Vi ringde 1177 men de sa att jag skulle åka hem och ligga still. Det är verkligen obeskrivligt jobbigt att inte kunna röra sig alls, inte ens rätta till en kudde utan att behöva spy. Tack och lov var det något bättre dagen efter men låg på soffan några dagar, ringde sedan vårdcentralen eftersom jag inte kände mig helt ok, väl där blev jag skickad direkt till akuten där jag tillbringade sex timmar med massor av provtagningar och undersökningar. Om det är bra eller inte vet jag inte men de har inte hittat något fel än. I fredags var jag på vårdcentralen igen för ytterligare ett blodprov eftersom de ville kolla B12 värdet lite extra, det låg tydligen normalt men åt det lägre hållet. I början fanns misstanke om kristallsjukan men det stämde inte riktigt och läkarna på akuten verkade inte tro det. Nu mår jag bra men jag känner mig om möjligt ännu tröttare än innan.

Inga kommentarer: