onsdag 16 januari 2013

Jag kanske ska börja be om att det ska gå dåligt istället, det kanske har motsatt verkan...

Jag börjar bli mållös, vet varken vad jag ska skriva eller säga längre. Idag när jag kom till jobbet möttes jag av beskedet att om det inte sker ett mirakel går företaget i konkurs i slutet av februari. Det var inte på något sätt en överraskning att det går dåligt och jag har tjatat om att de måste säga upp folk det senaste halvåret men att det va så nära katastrof visste jag inte, nu blir det antagligen så att alla förlorar jobbet istället för bara några. Min pappa förlorar sitt livsverk och han och mamma får ta ut pension tidigare än de hade tänkt och får därför ganska dåliga pensioner men de är skadade och sjuka så att söka andra jobb är nästan uteslutet.
Nu ska jag fundera på vad jag ska göra istället...


Inga kommentarer: