måndag 1 oktober 2012

Hela Sverige bakar

Jag hinner eller orkar inte alltid se tv-program precis den tiden de sänds på tv, därför är jag väldigt glad över vår dvd som jag kan spela in allt på. Visst finns playkanaler men det kostar ju... Hur som helst såg jag förra veckans "Hela Sverige bakar" först idag. Den tekniska utmaningen handlade om att baka en drömrulltårta. Måste erkänna att jag blev lite förvånad över hur många som inte visste vad det var och hur många som aldrig bakat någon. Anledningen till min förvåning är att jag i tidigare avsnitt blivit imponerad av hur duktiga många av dem är, de gjorde ju bland annat helt fantastiska tårtor, men frågan är om det numera handlar så mycket om häftiga bakverk att de enklare glöms bort. För mig är drömrulltårta något jag gör när jag har ont om tid och vill ha något gott. 

När jag ändå är inne på ämnet måste jag tipsa om ett annat tv-program jag fastnat för, Top chef: Just desserts. Det sänds på söndagar 17.00 på åttan. De som tävlar där är helt otroligt duktiga, jag hade ingen aning om att man kunde göra så mycket på det temat. För ett par avsnitt sedan byggde de upp "det ätbara rummet" i Kalle och chokladfabriken :)

Inga kommentarer: