söndag 30 september 2012

Har känslan av att oktober kommer gå fort

Hjälp vad fulltecknad almanackan är i oktober. Det är utflykt på dagis, dvs matsäck ska skickas med. Fotografering på dagis, då ska jag komma ihåg att ta på Elias något gulligt under en vanlig tröja så personalen kan ta av den översta eftersom han troligtvis kommer ha en halv frukost på den. Mikael ska iväg på ytterligare en kortare resa med jobbet. Vi ska på möte med den banken vi ska byta till för att göra bytet. Det är föräldramöte, utvecklingssamtal, möte i bostadsrättsföreningen med allmän info samt ett gäng födelsedagar. Ops, glömde besök på bvc med vaccination :( Det är som tur är på fredag så hoppas att den värsta febern lägger sig under helgen. Elias blir alltid jättedålig av alla vaccinationer :(

Igår var jag och guidade på museet i Skara. Var ju trevligt att bli tillfrågad men det känns lite konstigt att guida en grupp där många har högre utbildning än vad jag har, (det var Göteborgs fornminnesförening). Efter kom t. ex. en doktorand i arkeologi fram och pratade, positiv feedback men ändå.

I fredags var jag äntligen och fixade till mitt hår :) Det var verkligen på tiden, 9 månader sedan sist... Jag är ganska nöjd med resultatet men det tog den något oerfarna tjejen 3 timmar att göra slingor och klippa mig. Jag fick iaf intrycket av att hon inte blekt slingor så många gånger förut. Höll faktiskt på att somna ett par gånger... :P

Inga kommentarer: