onsdag 17 oktober 2012

Febrig son och bakverk

Har varit hemma hela veckan med min plutt eftersom han haft feber, igår kväll började små utslag göra sig tillkänna också och idag har det formligen exploderat med utslag på den lilla kroppen, men det är inte så farligt som det låter. För cirka två veckor sedan var det vaccination mot röda hund, mässlingen och påssjuka och vi fick redan då veta att om det kommer en reaktion så dröjer den ungefär två veckor. Han har ju blivit ganska ordentligt sjuk efter alla vaccinationer så jag är inte så förvånad att det blev så den här gången också. Tack och lov börjar jag själv återhämta mig lite både fysiskt och psykiskt. Chocken kom ordentligt på en gång och det var nog ganska bra. Insåg att jag fick järnbrist så har tagit tillskott den senaste veckan så kroppen känns också okej nu.

Måste ju nämna också att det löst sig med lägenheten, nya papper är inskickade så nu hoppas jag vi kan lägga det bakom oss och bara se fram emot våren och att flytta in.

I lördags hade vi födelsedagsfika för Mikael som blev 26 igår. Jag passade på att baka lite när hela lägenheten skulle fyllas med folk. Har precis börjat experimentera med makroner. Det märks att jag är ovan för det tar en evighet att göra dem. Nu gjorde jag visserligen en minivariant men ändå.




Det blev tre sorter den här gången. Lakrits, choklad och äpple/kanel. De sistnämnda förlorade tyvärr lite av sin seghet/krispighet eftersom fyllningen blötte igenom lite för mycket när de stod över natten. Chokladen blev okej men lakritsen blev helt underbar, jag älskade den.


Tårtan är jag inte särskilt nöjd med. Det skulle föreställa en borg med en drake i. Men jag måste öva mycket mer på att hantera marsipan. 

Inga kommentarer: