torsdag 19 april 2012

Måste avreagera mig lite

Det känns som att det verkligen måste hända något roligt eller positivt snart för det börjar bli jobbigt nu. Jag och Elias är sjuka i omgångar hela tiden. Nu har den lilla stackaren varit jättesjuk, nästan 40 graders feber i fem dygn. I söndags låg han bara på soffan och gnydde, han öppnade nästan inte ens ögonen. Idag var han iaf bättre. Nu är jag superförkyld... Jag började ju min praktik i måndags och pga det fick Mikael va hemma med plutten, det sega är att det inte fanns några chefer på plats (eller min handledare) och alla hade jättemycket att göra så ingen har haft tid för mig. Jag har med andra ord inte gjort något vettigt på hela veckan. Hade jag vetat det hade jag varit hemma istället eftersom det inte hade kostat lika mycket.
Tror vi är inne på tredje turen med förkylningar nu utan direkt mellanrum så nu räcker det verkligen. 

Är även trött på elaka människor. Som jag nämnt tidigare försvann Elias favoritgosedjur för några veckor sedan. Jag hat gjort vissa ansträngningar för att försöka hitta den och det vill folk driva med. Jag förstår att de som inte själva är föräldrar och vet hur mycket ett gosedjur kan betyda inte förstår men varför måste de va så elaka? Jag har skrivit efterlysningar på nätet och folk har skickat riktigt elaka grejer. Jag anade att det kunde bli så så skapade en ny e-mail för att slippa få det på min vanliga mail men det är fortfarande tråkigt.

Som tur är börjar Elias ta till sig den nya vovven nu. Den är likadan men den har ju inte luktat som den ska. Jag har även beställt namnlappar. Den gamla vovven va faktiskt märkt men bara på tvättinstruktionen och det va ju för dåligt.

Nu har jag avreagerat mig lite...

Inga kommentarer: