fredag 6 april 2012

Tårtor

Jag håller på att lära mig göra roliga tårtor och de senaste veckorna har jag haft flera möjligheter att öva. Om några år kanske jag kan vara bra på det :)


Den här tårtan gjorde jag till ett barnkalas vi var på som skulle ha tårtbuffe. Det skulle föreställa Musse Pigg ovanpå men jag lyckades inte blanda till svart färg så det fick bli brunt som va lätt att fixa med kakao. Ska nog beställa hem svart karamellfärg så jag har om jag behöver.


Utseendet på den här har jag sett på förra medlemstidningen från coop, tyvärr hann jag inte fixa det strössel som skulle vara på sidorna. Det ska föreställa ett fågelbo med pinnar och ägg.

Vi hade lite Nalle Puh tema på Elias kalas igår och meningen var att det här skulle bli Nalle Puh, men jag saknade återigen svart karamellfärg. Det var iaf enklare än jag trodde att färga marsipan.

Här är tårta nummer två från kalaset, den ska vara formad som siffran 1. Båda tårtorna från gårdagens kalas är från början gjorda i långpanna och utskurna efteråt.

Tyvärr är jag alltid superstressad när jag gör något i köket men har lovat mig själv att nästa gång jag gör en tårta ska jag lägga mer tid på det och verkligen få den som jag vill ha den.

2 kommentarer:

Alec sa...

Tårtorna var jätte fina och super goda!

alshammary sa...

Hej
jag tyckte den tårta som e gul med pinnar jätte fin, kan du vara snäll och maila till mig recepten och namnet på matrieal?efterson jag kan inte namnen, och vet ej vart man kan hitta de, jag vill göra det till min dotters födelsedag, hon fyller två år snart.
min mail är shahm022@hotmail.com
Med Vänliga Hälsningar