lördag 5 maj 2012

Vill ha ett jobb

Hoppas verkligen vi slipper fler omgångar med förkylningar nu, Elias hostar sig fortfarande igenom nätterna men det börjar bli bättre. Jag har ju haft tre omgångar efter varandra så jag har inte tränat på närmare över en månad vilket har gjort att jag den senaste veckan haft jätteont i kroppen.

Insåg nyligen att jag snart är sysslolös. Jag har en månad kvar på praktiken men vad ska jag göra sen? Jag har sökt några jobb men fått nej. Är lite trött på att aldrig få chansen, bara för jag inte har tio års erfarenhet är det ingen som vågar anställa. Jag vet inte hur svårt det kan va att lära sig en kassaapparat och hälla upp kaffe men man måste tydligen ha massor med erfarenhet :( Jag har ganska mycket arbetslivserfarenhet inom mer än ett område med det är ifrån lågstatusjobb så det räknas väl inte. Jag kommer troligtvis bli tvingad att skriva in mig på arbetsförmedlingen men jag ska göra allt för att slippa det. Mest för att så fort de ser att jag jobbat som städerska kommer de tvinga mig att söka jobb som det och jag är inte säker på att jag klarar det. Min rygg är fortfarande förstörd.

Idag har jag och Elias varit på Axvalla marknad. Tyvärr var inte vädret det bästa, det va helt ok i Skövde men det ändrade sig på vägen så vi hade väl inte de mest lämpliga kläderna heller. Elias klarade sig bra i sin vagn med två mysiga filtar och regnskydd men jag blev ganska kall och lite blöt. Hittade inte allt jag ville, hade planerat att köpa sockar men idag fanns det inga lämpliga vilket är ovanligt. Däremot hittade jag en jättesöt t-shirt som det står "övningsgår" på. Han fick även en mycket irriterande liten hund som går runt, skäller och viftar på svansen när man startar den. Det är så konstigt för jag handlar inte så mycket till mig längre... :P

Inga kommentarer: