onsdag 7 mars 2012

Mycket praktiskt att ordna

Nu är planeringen av 1-års kalaset i full gång :) Jag överarbetar säkert allt sånt en aning men tycker det är kul, jag får något roligt att gå och tänka på medan jag gör mindre roliga grejer.

Det är väldigt mycket som ska ordnas nu så har tusen saker att göra (känns det som iaf), känns skönt att allt med dagiset är ordnat nu iaf. Måste ju tänka mig för ordentligt nu när lilla plutten blir 1 år för då skyddas inte min sgi automatiskt längre. Inte en enda dag får bli fel för då åker jag ner på grundnivån vilket betyder 180 kr per dag istället för 260. Detta betyder att jag måste jobba några dagar innan praktiken börjar eftersom Elias kommer skolas in på dagis sista veckan i mars och praktiken börjar 16/4. Sen måste jag få det exakt rätt med csn (vilket jag får hålla en tumme att jag blir beviljad, annars åker jag ner på grundnivå ändå)... osv osv. Kände att det blev alldeles för invecklat att ens försöka skriva ner här... Vad lätt det måste gå för dom som bara kan gå tillbaka till ett jobb. Försöker få tag på museichefen där jag ska göra min praktik eftersom jag ska besöka dem en gång innan men det va lättare sagt än gjort. Jag försöker ju ringa när Elias sover för att kunna prata ifred. Han är i en period nu när han är ganska högljudd.

Det är förresten många som undrar vad Elias önskar sig. Har kommit på några förslag:
- Pixiböcker (ni vet såna där små mysiga böcker som finns nästan överallt och brukar kosta runt en tia)
- Skojig badleksak
- Små mjuka bollar
- Hink, spade mm
- Mysig tröja att ha när inte jackan behövs, storlek 80 eller över

Inga kommentarer: