torsdag 1 mars 2012

Förskola

Vi har fått dagisplats till Elias, trodde jag skulle behöva ringa och tjata. Jag har hört flera historier från föräldrar som har fått tjata och fått platser väldigt långt ifrån där de bor. I måndags kväll ringde de ifrån frälsningsarmens förskola och frågade om vi vill ha plats där. Eftersom de för en gångs skull inte hade en kö hade de ringt kommunen och frågat efter någon på deras lista. Jag blev lättad när de ringde från en liten förskola, det finns bara en avdelning med ca 19 barn och 4 vuxna. Eftersom han kommer va så liten när han börjar har jag hållit en tumme för att det inte skulle bli en jättestor förskola som exempelvis den nya på Kilbacken.

Det finns dom som talat om för mig att så små barn inte ska va på förskola och jag håller egentligen med men det får inte direkt mig att må bättre när folk påpekar det. Nu är det ju så att jag gick strax över halva terminen förra året vilket betyder att jag har ca 7-8 veckor kvar, antingen får jag göra det nu i år eller vid den här tiden nästa år eller året därpå osv. om jag någonsin ska bli klar. Om vi någonsin ska kunna flytta till något större än vår tvårummare behöver jag ha ett jobb vid den här tiden nästa år och det kommer inte fungera att jag tar ledigt i två månader för att göra praktik. Jag vet att Elias bara är liten en gång men Mikael kommer fortsätta att vara hemma varje fredag flera månader framöver och vi ska göra vad vi kan för att göra hans dagar så korta som möjligt.

Inga kommentarer: