torsdag 10 november 2011

Inte mycket lugn här...

Hinner nästan aldrig blogga vilket känns lite tråkigt, jag tycker det är kul att skriva. Elias sover en stund nu, jag blev jätteförvånad för han somnade på soffan utan hjälp eller gnäll.



Jag hoppas verkligen han börjar sova lite bättre på nätterna snart, nu har det varit ännu värre några nätter. Han är vaken varannan timme och bara skriker.

Jag ska ju hålla mig ifrån socker så gott det går men tänkte iaf tipsa om ett recept på kladdkakemuffins :)

2 ägg
2,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
0,5 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 smör

1. Smält smöret och låt svalna
2. Vispa ägg och socker
3. Sikta och vispa ner kakao, vaniljsocker, salt och bakpulver
4. Blanda i vetemjöl och det smälta smöret
5. Grädda i 200 grader i mitten av ugnen i 10-12 min

Enligt receptet ska det bli 16 muffins, för mig blev det något färre (13 tror jag) eftersom jag tyckte de hade blivit alldeles för små annars (de blir små ändå). Jag tog ut dem efter 10 min och de skulle enligt mig inte varit en sekund till i ugnen. Så min slutsats är att om man gör 16 som receptet säger och har dem i ugnen i 12 minuter blir det inga kladdkakemuffins vilket är meningen :)

De ska såklart serveras med lite grädde :)


Inga kommentarer: