torsdag 24 november 2011

8 år idag

Har inte mått så bra ett par veckor nu. Först var jag förkyld och den senaste veckan har jag haft en infektion i en tå vilket har gjort fruktansvärt ont, det blir inte bättre av att Elias sedan i helgen varit vaken ett par timmar varje natt mellan ca 1 och 3.

Var på synundersökning i tisdags och som jag befarade behöver jag nya glasögon, kul kostnad såhär före jul men jag har börjat få en del huvudvärk så får ta den kostnaden. Tänker behålla de bågar jag redan har men blir ju en del pengar ändå, särskilt när man har en inkomst på 3300 i månaden... Dessutom ska csn ha tillbaka pengar den här månaden. Kommer bli lite komiskt i vår det där med återbetalningen till csn. Jag ska ju göra min praktik (alltså gå i skolan) och jag måste då ta studiemedel igen för att behålla min sgi. Har inte kollat upp det där på ett tag men det är ju redan andra omgången jag betalar tillbaka och vet att man förut fick "avbryta" återbetalningen EN gång. Men det verkar ju konstigt om man skulle behöva betala tillbaka samtidigt som man får studiemedel. Vet inte om någon hängde med där men...

Nu ska jag försöka sluta klaga, hoppas bara jag blir bra snart så jag kan träna.

Nu till något helt annat, det är den 24:e november idag vilket betyder att jag och Mikael har varit ihop i 8 år. Vet inte riktigt var de åren tagit vägen. Funderar på att laga någon god mat till kvällen :)

Inga kommentarer: