tisdag 4 augusti 2009

Städar fast jag är ledig

Nu har jag blivit sittande vid datorn alldeles för länge så jag kan lika gärna skriva lite här också. Jag är ledig idag men vaknade vid sextiden av att jag var så täppt i näsan, alltså den vanligaste anledningen till att jag vaknar innan jag sovit färdigt. Kunde hur som helst inte somna om så gick upp strax före sju, tänkte att det var lika bra att göra lite nytta så jag tog med en del av vårat berg med tvätt till tvättstugan. Så halv tio hade jag tvätten torr :) Brukar inte använda torkskåp eller tumlare annars men idag var mycket sängkläder och handdukar så då fick det bli det. Nu har jag även hunnit med att putsa fönstret i sovrummet och dammsuga överallt där, inklusive madrasser, sänggavlar, tv, lampskärmar mm. Tänkte att jag skulle få ordning i sovrummet idag så tar jag resten en annan dag.

Håller ju på att leta boende för fullt och hittade ett rum igår som lät intressant men efter samtal idag har jag bestämt mig för att säga nej (om de två som är före mig i kö skulle tacka nej), duschen finns nämligen i intilliggande lägenhet och vad jag förstod måste man gå ut, det tycker jag blir lite för besvärligt.
Imorse hittade jag en riktigt intressant lägenhet och mejlade 50 min efter att annonsen lagts ut men det kan ha varit för sent. Håller tummarna. Det var en relativt nybyggd källarlägenhet med egen toalett/dusch (klinker och golvvärme) och kokvrå. Den ligger dessutom på gångavstånd från universitetet så det skulle verkligen vara perfekt. Tyvärr är den inte möblerad men om jag skulle ha den osannolika turen att få den lägenheten får jag lösa det på något sätt.

Inga kommentarer: