söndag 2 augusti 2009

Nu har turen vänt

Igår när jag skulle boka min flygbiljett fanns det inga ungdomspriser längre, det är tydligen ett begränsat antal. Extremt retligt med tanke på att det bara va ett par dagar sen jag kollade sist, men va ju tvungen att invänta beskedet från csn. Nu måste jag betala mer än tredubbla priset :( Det är faktiskt ingen överdrift, en ungdomsbiljett kostade 513 och en vuxenbiljett 1675 så jag förstår ju att dom måste ha ett begränsat antal men det är ju fortfarande retligt för mig. Särskilt eftersom jag knappt hade haft råd men ens den billiga, nu måste jag låna pengar igen. Hatar det. Om någon nu undrar hur jag kan ha råd att åka till Rhodos så är svaret helt enkelt att det har jag inte, det är också lånade pengar men det är så välbehövligt att jag får stå ut med det.

Den här helgen har det varit väldigt mycket att göra på jobbet också, eftersom jag har varit husfru har jag börjat sju både igår och idag och jag skulle slutat halv fyra men det blev klockan sex istället (båda dagarna). Så den här helgen har jag jobbat 21 timmar... Dom andra frågade hur jag orkade eftersom de var helt slut fast de började nio eller tio och någon gick dessutom tidigare. Men jag har inte så mycket till val, jag måste orka, sen är jag väl för envis för att ge upp, även om jag vill det ibland så kan jag inte. Frågan är om det är en bra eller dålig egenskap. Medfött måste det va iaf.

Fick förresten ett sms idag som gjorde mig både förvånad och arg. Det var HeroSMS som tackade för att jag tidigare i veckan registrerat mig hos dem. Vilket jag naturligtvis aldrig gjort. Detta är alltså en betaltjänst för att skicka sms från internet. Jag fick inloggningsuppgifter och efter att ha övervägt noga loggade jag in och tjänsten är aldrig använd enligt deras logg. Antingen har någon skrivit in fel nummer eller också är det någon som vill jävlas med mig. Har naturligtvis skrivit till dom och väntar på svar men antar att de vill debitera närmare 80 kr. Det går att skicka stopp till ett nummer så ska göra det också men det brukar ju vara så att har man registrerat sig måste man betala för påbörjad period. Nu har inte jag 80 kr på mitt kontantkort och tänker inte fylla på förrän jag fått detta utrett.
Har visst fått ett svar från dem nu, de säger att de strukit mig men det tror jag inte på förrän jag med säkerhet vet att inga pengar kommer dras från mitt kontantkort.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Vill bara tipsa om Norwegian.se som har flyg från Stockholm till Umeå på ditt datum för 557 kr...

Therese sa...

Mm, det finns billiga avgångar men tyvärr inte som jag sett iaf den tiden jag kan åka, kan inte åka före 16-17 eftersom tjejmilen inte är klar förrän närmare 14.