torsdag 8 maj 2014

Min lilla stora bebis

Sitter och slappar med datorn framför tv:n. Hamnade nyss på ett forum där någon skrev om att vänner försvinner så fort man blir gravid / får barn. Det är inte första gången jag läser det och jag har själv märkt av det. Det är ganska tragiskt och om man ska ta det till sin spets är det nog lika synd om båda parter. Det är synd om den som blir lämnad utanför men även den andra som inte vet bättre. Självklart kan man inte bara dyka upp var som helst när som helst men oftast krävs det inte särskilt mycket planering. Livet slutar inte för att man får barn och man kan prata om annat än barn. I den här familjen är vi två vuxna som båda kan ta hand om barnen och skulle vi vilja göra något båda två har vi nära släktingar som barnen känner väldigt väl. Det är ofta som i det vanliga skämtet när en pappa är med sina barn får han frågan om han är barnvakt. Att få frågan om man vill följa med på något kan betyda jättemycket. Tror jag skrev om det för ett tag sedan inför Albins dop att jag bjöd vissa som jag anande inte kunde komma.

Nog om det tråkiga, imorgon blir Albin redan ett halvår, min älskade lilla plutt :) Jag skulle gärna behålla honom som bebis ett tag till men Elias väntar jättemycket på att han ska bli större så att han kan leka med honom. De är så söta ihop, Elias är supergullig mot Albin, han ska klappa, gosa och ger honom leksaker. Albin lyser upp som en sol när han ser Elias :)

Jag är väldigt sugen på att göra något med mitt hår, jag insåg förut att jag tar med min treåriga son till frisören oftare än jag är där själv. Jag klippte mig och gjorde slingor i december. Jag är väldigt tacksam för att jag har bra kvalitet på mitt hår, mina toppar klyver sig aldrig till exempel. Nu behöver jag göra slingor igen för utväxten ser lite tråkig ut och jag är sugen på att fixa till frisyren lite, jag vill behålla det mesta av längderna men göra något lite annorlunda mot vad jag har nu, kanske klippa upp det lite.

Nä nu har klockan sprungit igen, nu ska jag måla naglarna och försöka sova lite. Natti natti

Inga kommentarer: